Blog

Τελευταία Νέα

Ματσάκης – Λιλλήκας: διαφορές και ομοιότητες

Αρχικά χρειάζεται να επισημανθεί ότι, τα οδοφράγματα δε μπορούν να κλείσουν για τους εξής λόγους:
1ο Ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση και εγκατάσταση στο νησί είναι εξαιτίας της παράνομης τουρκικής εισβολής και κατοχής. Η Κ.Δ. ως η μόνη έννομη και διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση δε νοείται με δική της πρωτοβουλία να σταματήσει την ελεύθερη διακίνηση του οποιουδήποτε ευρωπαίου πολίτη στο έδαφός της.  Επιπλέον, τα οδοφράγματα είναι προσωρινά σημεία διέλευσης δεν είναι σύνορα με τρίτη χώρα για να τα ανοίγεις και να τα κλείνεις.
2ο Βάση της Συνθήκης Προσχώρησης στην Ε.Ε. (που αποτελεί το πιο ισχυρό πολιτικό εργαλείο για τη μη αναγνώριση των κατεχομένων) το ευρωπαϊκό κεκτημένο ισχύει σ’ ολόκληρη την εδαφική επικράτεια της Κύπρου, με προσωρινή όμως αναστολή στην περιοχή που παράνομα ελέγχει η Τουρκία μέχρι και τη λύση του Κυπριακού.
3ο Τυχόν μονομερές κλείσιμο των περασμάτων διέλευσης από πλευράς Δημοκρατίας, θα αποτελέσει την ίδια στιγμή το πιο ισχυρό πολιτικό όπλο στα χέρια της Τουρκίας για να ωθήσει τους Τ/Κ να ζητήσουν την άρση της απομόνωσης και του εγκλωβισμού τους διαμέσου της πολιτικής και διπλωματικής αναγνώρισης της «ΤΔΒΚ». Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη βάση της λύσης των δύο κρατών, πράγμα που αποτελεί την πιο καταστροφική περίπτωση για τη δική μας πλευρά.
Επιπλέον, τυχόν κλείσιμο των οδοφραγμάτων θα έχει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στους εγκλωβισμένους και στις οικογένειές τους που θα βρεθούν και πάλι στο έλεος της «ΤΔΒΚ». Ενώ όσο αφορά στις οικονομικές διαστάσεις του θέματος τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η JCC φανερώνουν ότι κάθε μήνα εισρέουν στην ε/κ αγορά περίπου 1.6 εκ ευρώ από τ/κ κάρτες, ποσό τριπλάσιο από το αντίστοιχο που ξοδεύουν οι ε/κ στα κατεχόμενα. 
Όσο αφορά στον Μάριο Ματσάκη που σήμερα εμφανίζεται ως ο επικεφαλής της κίνησης  για κλείσιμο δήθεν των οδοφραγμάτων είναι χρήσιμο να θυμηθεί κανείς ποιος είναι ο Μ. Ματσάκης, πόσο μας έχει ρεζιλέψει στο πρόσφατο παρελθόν αλλά και πόσο πολιτικά ασυγκρότητος είναι. Αρκεί μόνο να υπενθυμίσουμε ότι πέρα από τα διάφορα χαριτωμένα που έκανε κατά καιρούς με διάφορες σημαίες και στολές παραλλαγής, ότι ο ίδιος δημόσια υποστήριξε με θέρμη από το ενιαίο κράτος μέχρι τη διχοτόμηση και πιο πρόσφατα τη λύση δύο κρατών οπότε και διαγράφηκε από το ΔΗΚΟ.
Όμως μικρή πολιτική σημασία παρουσιάζει η γραφική έως και γελοία επαναφορά του Μ. Ματσάκη πάνω σε παρατηρητήρια των Η.Ε.. Ούτε η πρωτότυπη συνένωση δυνάμεων με τον ερμηνευτή του «Welcome my friends to Cyprus», Σ. Χατζησάββα, ούτε καν το ότι την επομένη τους ακολούθησαν και μερικοί ελαμήτες μας αφορά ιδιαίτερα. Ο πραγματικός κίνδυνος ξεκινά όταν ο συγκεκριμένος αγκαλιάζεται από τα ΜΜΕ και αποκτά βήμα είτε ως συνεργάτης είτε ως φιλοξενούμενος για να λέει τις ανοησίες του δίχως κανένα αντίλογο που, ακόμα κι αυτό, μπορώ να προβλέψω ότι θα σύντομα ξεφουσκώσει.  
Η κορύφωση του κινδύνου όμως είναι όταν πλέον πίσω από τον κάθε γραφικό ακολουθεί ένας καλοντυμένος, πρώην Υπουργός Εξωτερικών και σοβαροφανής Υποψήφιος για το αξίωμα του Πρόεδρου της Δημοκρατίας ο οποίος παπαγαλίζει και αναπαράγει τις ανοησίες του Ματσάκη, τότε είναι που ο βαθμός κινδύνου χτυπάει κόκκινο. 
Δυστυχώς, ο Γιώργος Λιλλήκας με τον τρόπο που επέλεξε να πολιτευτεί σε αυτές τις εκλογές παρουσιάζεται να φλερτάρει όχι μόνο με τον άκρατο λαϊκισμό αλλά και να προκαλεί το λαϊκό αίσθημα με ζητήματα τα οποία ο ίδιος ως πρώην Υπουργός Εξωτερικών γνωρίζει (ή τουλάχιστον θα όφειλε) να γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι μπορούν να έχουν ολέθριες συνέπειες στο μέλλον του κυπριακού. Εξάλλου, ο κανονισμός για την πράσινη γραμμή υπογράφηκε όταν ο ίδιος ήταν υπουργός και σκοπό είχε να αντικρούσει την τουρκική επιχειρηματολογία της απομόνωσης. Όταν κάποιος λαϊκίζει από πολιτική αγραμματοσύνη όπως τον κ. Ματσάκη είναι πιο υποφερτό από το να λαϊκίζει κάποιος με πολιτική ενσυνείδηση. Το τελευταίο είναι πολιτικά κατάπτυστο.

3 comments on Ματσάκης – Λιλλήκας: διαφορές και ομοιότητες

  1. 1.Είναι ευχάριστο που στο άρθρο σας κάνετε αναφορά για εισβολή και κατοχή της Κύπρου από την Τουρκία. Όσο αφορά την άποψη σας πως ''..η Κυπριακή Δημοκρατία ως η μόνη έννομη και διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση δεν νοείται με δική της πρωτοβουλία να σταματήσει την ελεύθερη διακίνηση του οποιουδήποτε Ευρωπαίου πολίτη στο έδαφος της..'' έχω να αντιπαραβάλω τα ακόλουθα:

    α. Για ποια ελεύθερη διακίνηση μιλάτε κα. Κωνσταντίνου; Για να επισκεφθεί κανείς, την βόρεια γεωγραφική περιοχή της Κύπρου, πρέπει να περάσει από τα σχετικά οδοφράγματα της ντροπής και να δείξει ταυτότητα ή διαβατήριο σε ''σώματα ασφαλείας'' των κατοχικών αρχών αλλά και σε έγγραφα με τα σύμβολα της κατοχής. Αυτό δεν είναι ελεύθερη διακίνηση αλλά εξευτελισμός. Η πολιτική που ακολουθείται από την κακομαθημένη τουρκοκυπριακή ηγεσία διαχρονικά, είναι η πολιτική των δυο ξεχωριστών κρατών, και το καθεστώς που υπάρχει σήμερα στα οδοφράγματα είναι καθεστώς συνόρων. Τουλάχιστον έτσι αντιμετωπίζεται από την τουρκοκυπριακή πλευρά. Μάλιστα όταν περάσει κάποιος τα οδοφράγματα προς τις κατεχόμενες περιοχές υπάρχουν πινακίδες οι οποίες σε καλωσορίζουν στην Τουρκική Δημοκρατία της βόρειας Κύπρου. Επομένως ο μύθος περί ελεύθερης τάχα διακίνησης πάει περίπατο.

  2. β. Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει την δυνατότητα με μια εμπεριστατωμένη και αδιαμφισβήτητη επιχειρηματολογία να δώσει ένα τέλος στο καθεστώς το οποίο επικρατεί σήμερα στα οδοφράγματα. Συγκεκριμένα: είναι σημεία εισόδου εγκληματικών στοιχείων, είναι σημεία διακίνησης ναρκωτικών, είναι σημεία κινδύνου της δημόσια υγείας και ποιότητας ζωής των κύπριων πολιτών, είναι σημεία διακίνησης γεωργικών και άλλων προϊόντων που διοχετεύονται στην κυπριακή αγορά για κατανάλωση. Μήπως έχετε υπόψη σας την ποιότητα αυτών των αγαθών και τι επιπτώσεις προφανώς έχουν στην υγεία των πολιτών αφού κανένας απολύτως υγειονομικός έλεγχος δεν ασκείται; Μάλιστα τα οδοφράγματα διασχίζουν καθημερινά αρκετές χιλιάδες τουρκοκύπριοι οι οποίο εργάζονται στις ελεύθερες περιοχές, σε μια περίοδο που τα ποσοστά ανεργίας ανάμεσα μας έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Όσο αφορά αρκετά αυτοκίνητα τουρκοκυπρίων που δεν πληρούν τα κριτήρια ΜΟΤ για να κυκλοφορούν στους δρόμους (βλέπε περιβαλλοντικοί ρύποι, βλέπε επικινδυνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων) είναι απότοκο της άθλιας πολιτικής που πρεσβεύετε και που έχει δημιουργήσει πολίτες δυο ταχυτήτων και δυο κατηγοριών. Ναι οι τουρκοκύπριοι έχουν σίγουρα δικαιώματα όμως θα πρέπει να καταλάβουν πως έχουν και υποχρεώσεις έναντι του κράτους. Δεν είναι δυνατό να συντηρούμε με τις δικές μας ενέργειες και πολιτικές ένα παράνομο μόρφωμα. Βγείτε και πείτε καθαρά στον κυπριακό λαό τις πραγματικές σας θέσεις και απόψεις για το κυπριακό, όπως πράξατε και το 2004 με το σχέδιο Ανάν που καμία απολύτως σχέση δεν είχε με ισότητα και ανθρώπινα δικαιώματα.

    Αξίζει τον κόπο να επισημάνουμε πως η κα. Ξένια Κωνσταντίνου είναι Μέλος του Πολιτικού Γραφείου και Επίτροπος Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΔΗΣΥ. Πείτε μας κα. Κωνσταντίνου τι κάνατε όλα αυτά τα χρόνια που κατέχετε την θέση της Επιτρόπου Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΔΗΣΥ, για τα ανθρώπινα δικαιώματα των εγκλωβισμένων μας, για τα ανθρώπινα δικαιώματα των προσφύγων μας, για τα ανθρώπινα δικαιώματα των Μαρωνιτών που ζουν στον Κορμακίτη, για τα ανθρώπινα δικαιώματα των αγνοουμένων μας κλπ.. Οι πολιτικές σας πράξεις (βλέπε ΝΑΙ στο σχέδιο Ανάν) εκδηλώνουν τις μειωμένες έως ανύπαρκτες αντιστάσεις σας σε θέματα τα οποία έχουν να κάνουν με το μέλλον αυτού του τόπου. Ασχοληθείτε λίγο με την ουσία της επιτροπής που προεδρεύεται και φτάνει η ανούσια αρθρογραφία σας στον ημερήσιο τύπο. Καλύτερο θα ήταν να αναπτύξετε έντονη δράση με τα θέματα που αφορούν την επιτροπή σας και άστε και άλλους να κάνουν αυτό που πιστεύουν πως είναι σωστό για την πατρίδα μας.

  3. Μάλιστα έχω διαβάσει και την ειρωνική αναφορά σας '' για πρωτότυπη συνένωση δυνάμεων με τον ερμηνευτή του welcome my friends to Cyprus Σ. Χατζησάββα..''. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια κα. Κωνσταντίνου και θα περίμενε κανείς τουλάχιστον να επιδεικνύεται ήθος και σεβασμό στους ανθρώπους που ασχολούνται με την πολιτιστική ανάπτυξη και δημιουργία στον τόπο μας. Ο σωστός τίτλος του τραγουδιού είναι You are welcome friends to Cyprus και έχει δοθεί στην δημοσιότητα η ανάλυση του συγκεκριμένου πολιτιστικού έργου. Ο καθένας θα μπορούσε να το αντιληφθεί, σίγουρα πάντα με την παιδεία και την μόρφωση που κουβαλά. Σε καμία περίπτωση το έργο αυτό, δεν απευθύνεται σε λάθος αυτιά όπως τα δικά σας, αφού από την πρώτη στιγμή έφτασε στον προορισμό του. Δεν είναι έντιμος ο πολιτικός σας λόγος κα. Κωνσταντίνου θα περίμενε κανείς μια διαφορετική πολιτική προσέγγιση και επιχειρηματολογία επί της ουσίας, και όχι τακτικές ειρωνείας που σας δίδαξε ο Νίκος Αναστασιάδης. Αν κάναμε εμείς πρωτότυπη συνένωση δυνάμεων τρομάζω στην ιδέα για το τι έκανε ο ΔΗΣΥ με το ΔΗΚΟ και τι θα κάνει προφανώς και με το ΕΥΡΩΚΟ (όσο έμεινε δηλαδή). Αυτές και αν είναι πρωτότυπες συνενώσεις …

    Τέλος θα ήθελα να σας πω πως ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία που ο κάθε πολίτης έχει την δυνατότητα να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις και θέσεις του (ελευθερία του λόγου και της έκφρασης). Καμιά Ξένια Κωνσταντίνου δεν έχει το δικαίωμα να δίνει έμμεσα ή άμεσα κατευθυντήριες γραμμές στα ΜΜΕ της χώρας για το τι θα προβάλλουν που και πότε. Που πάει η ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που λέτε αυτοπροσδιόριστα, πως πρεσβεύεται και είστε ''θεματοφύλακας'' τους; Το λαϊκό αίσθημα δεν προκαλεί ο κύριος Λιλλήκας με τις θέσεις του αλλά εσείς με το θράσος και την αναίδεια σας…

    ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ και ΑΛΗΘΙΝΟΣ

    Σταύρος Χατζησάββας

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to top